Każdy kolejny rok na rynku to dobra okazja do podsumowań i analizy osiągnięć firmy. To również świetny moment, by dokładniej przyjrzeć się strategii i w razie potrzeby zrewidować jej założenia.
Nierzadko firmy traktują strategię jako nienaruszalny zespół reguł i postanowień, które coraz częściej stają się niemożliwe do zrealizowania lub niespójne z polityką przedsiębiorstwa. Warto więc wykorzystać „pozasezonowe” miesiące na bliższe przyjrzenie się celom i misji, by później (kiedy zamówienia i realizacja usług ruszą pełną parą) mieć wyznaczony jasny cel.
ELEMENTY STRATEGII
Każda zmiana strategii lub misji firmy powinna być jasno zakomunikowana pracownikom, by również i oni mogli się włączyć w realizację celów. Strategia nie jest bowiem dokumentem, który istnieje w oderwaniu od firmy i automatycznie się realizuje. Jej realizacji muszą się podjąć wszyscy pracownicy, zgodnie działając na rzecz osiągnięcia zaplanowanych celów. Żeby jednak było to możliwe, muszą najpierw poznać jej założenia.
W wielu firmach strategia traktowana jest jako dokument dla zarządu, lub wąskiej kadry menedżerskiej. Tymczasem to praca szeregowych pracowników przyczynia się w dużej mierze do realizowania jej założeń. Izolowanie ich od tych informacji jest podobne trochę do błądzenia w lesie. Wiadomo, że celem jest znalezienie ścieżki i wyjście z lasu, ale nie wiadomo, gdzie należy dojść. W efekcie każdy zrealizuje zadanie, ale… każdy znajdzie się w innym miejscu! By wszystko funkcjonowało jak należy, pracownicy potrzebują dodatkowych wskazówek. A te właśnie znajdą w strategii.
DZIELENIE SIĘ WIEDZĄ
Jak przekazywać wiedzę o zmianach długofalowych celów i misji przedsiębiorstwa? Na pewno nie w formie ciągnących się w nieskończoność spotkań, na których każdy zajmuje się czymś innym. Z naszego doświadczenia możemy polecić eventy outdoorowe i szkolenia, prowadzone w formule edutainment. Pod płaszczykiem zabawy i integracji przekazywane są ważne informacje strategiczne. Dzięki temu, pracownikom łatwiej je zapamiętać, a wykorzystanie tej wiedzy w grach symulacyjnych i do realizacji zadań eventowych pozwala je utrwalić i wdrożyć w codzienną działalność. Stąd już tylko krok do spójnego realizowania strategii przez całą firmę.